Menu Color:
Main Color:
Käyttäjätunnus esim: Virtanen Ville
Salasana esim: 000999
  Kirjautumisohjeet

Treeniartikkelit juoksuun
RSS
04

Juokse itsesi hyvään kuntoon!

Juokse itsesi hyvään kuntoon!
Hyvä peruskestävyys antaa avaimet fyysiseen hyvinvointiin ja terveyteen. Juoksuharjoittelulla hoituu kuntoremontti olipa tavoitteena kilpailutulos tai tunnelmallinen kisatapahtuma. Juoksija-lehti kokosi tärkeät portaat, joita noudattamalla voit juosta ison askeleen kohti hyvää kuntoa. Lue täydellinen artikkeli Juoksija-lehdestä 2/2015 tai oheinen tiivistelmä.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (43522) kertaa
31

Nestettä helteellä!

Nestettä helteellä!
Nestetasapainon optimointi saattaa pelastaa hellepäivän maratonsuorituksen ja ennaltaehkäistä nestehukan aiheuttamia terveysriskejä. Nestettä tulisi saada ainakin 2 litraa päivässä, mutta kuumissa olosuhteissa ja hikoilun lisääntyessä ainakin 1–2 litraa normaalia enemmän. Kun nesteitä menetetään enemmän kuin ehditään korvata, puhutaan nestehukasta.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: helle , Juoksuharjoittelu | Kommentteja (0) | Luettu (17379) kertaa
Riittävästi pitkää ja kevyttä juoksua
Hyvässä maratonohjelmassa on kolme avainharjoitusta. Pitkän lenkin ja reippaan vauhdin tärkeys tunnetaan, mutta kevyt juoksu puuttuu monen maratoonarin ohjelmasta kokonaan.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (33804) kertaa
23

Vedot piristävät harjoittelua

Vedot piristävät harjoittelua
Kuntojuoksijakin hyötyy intervalliharjoittelusta. Se nostaa tuloskuntoa kaikilla matkoilla ja kehittää nopean juoksun taitoa. Vetotreeni kannattaa kuitenkin rakentaa yksilöllisesti oman elimistön ehdoilla.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (35802) kertaa
Kympin testistä tarkat treenivauhdit
Kympin testijuoksulla voit helposti selvittää juuri sinulle sopivat harjoitusvauhdit. Juoksijan palvelulla saat juuri sinulle sopivat harjoitusvauhdit eri ominaisuuksien kehittämiseksi.Kympin testijuoksulla voit helposti selvittää juuri sinulle sopivat harjoitusvauhdit. Oheisella palvelulla voit kympin testijuoksun tuloksen avulla saadaan harjoitusvauhdit eri ominaisuuksien kehittämiseksi. Ohjelma antaa km-vauhdit kevyille ja palauttaville lenkeille, pitkille lenkeille ja vauhtikestävyysharjoit...
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (59950) kertaa
22

Vauhtikestävyydellä tuloksiin

Vauhtikestävyydellä tuloksiin
Hyvällä peruskunnolla tyylikkäästi maaliin, vauhtikestävyydellä tulokset paremmiksi. Näin voisi tiivistää kuntojuoksijan ohjeet maratonilla, puolikkaalla ja kympillä. Hyvä vauhtikestävyys auttaa saavuttamaan tavoitteet pitkillä juoksumatkoilla.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (101552) kertaa
21

Kympillä harjoittelua

Kympillä harjoittelua
Kymmenen kilometrin juoksu on aloittelijalle ensimmäinen askel kestävyysurheilun maailmaan. Kokenut maratoonari tai puolikkaan juoksija taas saa 10 kilometrin kilpailuista ja harjoittelusta tehoa suorituskykyynsä. 
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (20407) kertaa
21

Pohjakuntoa aerobisesta juoksusta

Pohjakuntoa aerobisesta juoksusta
Kevyt aerobinen harjoittelu kehittää hapenkuljetuselimistöä. Se on myös palauttavaa treeniä kovien harjoitusten jälkeisinä päivinä.
[Lue lisää...]
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (43318) kertaa