Menu Color:
Main Color:
Käyttäjätunnus esim: Virtanen Ville
Salasana esim: 000999
  Kirjautumisohjeet

26

Sauvalenkkejä juoksijoille

Sauvalenkkejä juoksijoille
Syksy on hyvä aika kokeilla uusia liikuntamuotoja ja tehdä harjoituksia poissa tasaisilta juoksureiteiltä. Sauvakävely on hyvää aerobista harjoittelua, ja samalla saat rasitusta ylävartalolle.
Juoksuharjoittelu on hyvä aloittaa syksyllä matalatehoisilla peruskuntolenkeillä tunteja keräten. Helppo sauvakävely sopii tähän tarkoitukseen erinomaisesti.
Hiihtäjien suosimat sauvaloikat sopivat myös juoksijoille. Mäkiloikat kehittävät jalkojen perusvoimaa ja kimmoisuutta. Myös hapenotto saa hyvää harjoitusta.
Juoksu vaihtelevassa maastossa sauvojen kanssa antaa käsille työtä. Etene mäissä käsillä voimakkaasti työsekennellen, ja tasaiset voit hölkkäillä sauvoja kevyesti kannatellen.
 
Sauvalenkeillä kehität peruskestävyyttä, kun etenet tasaiset tehokkaasti kävellen ja ylämäet ripeästi päkiöillä hypellen tai loikkien. Alamäet voit rullata kevyesti juosten ja sauvoja kannatellen.
Hapenottoa parannat 2–3 minuutin pitkillä nousuilla, jotka kävelet tehokkaasti sauvoen. Jo 3–4 vetoa tekee hyvää.
Nopeutta kehität sähäkillä ylämäkispurteilla, joissa käytät myös käsiä voimakkaasti.

Opettele vahvan
jalka- ja käsityön
ero!
 
 
 
 
Julkaistu: | Avainsanat: | Kommentteja (0) | Luettu (2942) kertaa
Kommentointi ei ole avoinna